Czy kontrahent ma prawo żądać zwrotu pieniędzy w przypadku różnic w potwierdzeniu sald?
PYTANIE
Dwa lata temu na podstawie potwierdzenia salda zdjęliśmy otrzymaną nadpłatę z rozrachunków w przychody do opodatkowania. Na potwierdzeniu salda wykazaliśmy tę nadpłatę, jednakże główna księgowa spółki, z którą potwierdzaliśmy saldo, wykazała saldo rozrachunków zerowe. Obecnie kontrahent zwrócił się o zwrot zapłaty, grożąc nam skierowaniem sprawy na drogę postępowania sądowego, tak jakbyśmy bezpodstawnie zawłaszczyli jego pieniądze.
Czy w tej sytuacji kontrahent ma prawo żądać zwrotu pieniędzy?
Czy spółka nie ponosi żadnej odpowiedzialności za przekazane informacje na potwierdzeniu salda dokonane przez główną księgową?
Można się domyślać, iż jest to osoba upełnomocniona przez kierownika jednostki do potwierdzania sald.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX