Czy konieczne jest wydawanie decyzji przez starostę na podstawie art. 130a ust. 10h Prawa o ruchu drogowym w sytuacji, w której koszty zostały już uiszczone przy odbiorze pojazdu z parkingu?
PYTANIE
Pytanie dotyczy art. 130a Prawa o ruchu drogowym. Starosta na podstawie zadań własnych usuwa pojazd i prowadzi parking dla pojazdów usuniętych lub powierza to zadanie zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych. Rada powiatu corocznie ustala w drodze uchwały koszty usuwania, przechowywania itp. a kosztami obciąża właściciela lub użytkownika itp. Pytanie dotyczy art. 130a p.r.d. ust. 10h, osoba odbierająca pojazd z parkingu dostaje druk dyspozycji wydania pojazdu, na którym znajdują się m.in. wyliczone koszty (np. za transport i za każdy dzień przechowywania) i nr konta. Opłata zostaje bezpośrednio uiszczona.
Czy jest konieczne wydanie decyzji starosty o kosztach, skoro są one uregulowane po odbiorze lub w trakcie odbioru pojazdu, a wyliczone i podane zostały na podstawie uchwały rady powiatu na druku wydania dyspozycji pojazdu?
Inną kwestą jest sprawa, kiedy klient odebrał pojazd, a nie uregulował kosztów przechowywania, transportu itp., wtedy sprawa może skończyć się egzekucją.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX