Czy konieczne jest uzyskanie zgody uczestnika programu lojalnościowego na rozpoczęcie komunikacji marketingowej na platformie Facebook?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Tomczyk Aleksandra
Odpowiedzi udzielono: 18 lutego 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Chcielibyśmy rozpocząć komunikację marketingową z uczestnikami programu lojalnościowego za pomocą platformy Facebook. Uczestnicy będą informowani o możliwości skorzystania z obowiązujących promocji w e-sklepie i w salonach stacjonarnych np. 20% rabatu na buty. Czy w ramach zgód, które wyrażają uczestnicy programu lojalnościowego, możemy realizować takie kampanie? Jeśli tak, które zgody powinny zostać wyrażone, aby móc rozpocząć komunikację na platformie Facebook? Czy komunikacja za pomocą platformy Facebook, może podlegać pod zautomatyzowane profilowanie? Uczestnicy przystępując do programu wyrażają m.in. poniższe zgody: 1. Zgoda na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności na podany adres e-mail oraz sms-em na podany numer telefonu komórkowego. 2. Zgoda na używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych (telefonu, komputera) i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego. 3. Zgoda na zautomatyzowane przetwarzanie, w tym profilowanie, danych osobowych w zakresie podanym powyżej dla celów marketingu, związanego z przyznawaniem dodatkowych korzyści.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX