Czy konieczne jest przechowywanie zarówno list płac i kart wynagrodzeń, czy też wystarczające jest przechowywanie tylko kart wynagrodzeń?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 10 czerwca 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Na podstawie art. 125a ust. 4 i 4a ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, płatnik składek jest zobowiązany przechowywać listy płac, karty wynagrodzeń albo inne dowody, na podstawie których następuje ustalenie podstawy wymiaru emerytury lub renty.
Czy w związku z tym konieczne jest przechowywanie zarówno list płac i kart wynagrodzeń, czy też wystarczające jest przechowywanie tylko kart wynagrodzeń?
Czy w odniesieniu do list płac chodzi o imienne czy zbiorcze listy płac?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX