Czy konieczne jest potwierdzenie przez klienta otrzymania korekty i ujęcie jej w JPK_VAT w miesiącu potwierdzenia?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 30 czerwca 2023 r.
Autor odpowiedzi: Krywan Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 9 października 2020 r.

PYTANIE

Spółka prowadzi sprzedaż hurtową towarów zarówno do czynnych płatników VAT jak i detalistów. Zamówienia zbierane są przez przedstawicieli handlowych, a następnie w momencie wysyłki generowane są faktury. Dla odbiorców detalicznych na podstawie paragonu bez numeru NIP wystawiana jest faktura (również bez numeru NIP). W nowym JPK sprzedaż wykazywana będzie jako sprzedaż z kas rejestrujących i oznaczona RO. Często zdarzają się pomyłki i konieczne jest wystawianie korekty do paragonu, przypadki te mają miejsce w tym samym miesiącu jak i kilka miesięcy po dokonaniu sprzedaży. Klient dostaje wówczas fakturę korygującą.

Czy w takim przypadku konieczne jest potwierdzenie przez klienta otrzymania korekty i ujęcie w JPK_VAT w miesiącu potwierdzenia?

Czy ujmujemy w JPK wartości raportu fiskalnego już po korekcie jego wartości o dane wynikające z ewidencji korekt bez konieczności potwierdzania przez klienta korekty?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX