Czy klient, który zamknął rachunek bankowy w czerwcu 2017 roku może żądać potwierdzenia przelewu z ZUS za rok 2016?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Czub-Kiełczewska Sylwia
Odpowiedzi udzielono: 10 lipca 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy klient, który zamknął rachunek bankowy w czerwcu 2017 roku może żądać np. potwierdzenia przelewu z ZUS za rok 2016?

Klient od lipca 2017 roku nie korzystał z usług Banku.

Czy Bank może odpisać klientowi, że upłynął okres retencji danych i nie może wydać żadnych potwierdzeń do rachunku, ponieważ dane uległy pseudonimizacji?

Czy jeśli Bank nie dokonał pseudonimizacji/anonimizacji danych i dane dalej są dostępne, to w takim przypadku Bank powinien wydać potwierdzenie klientowi czy też nie?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX