Czy kierownik OPS w treści decyzji powinien powołać się w podstawie prawnej na posiadane upoważnienie oraz opatrzeć dokument pieczęcią zawierającą to upoważnienie?
PYTANIE
Rada gminy na podstawie art. 90m ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty upoważniła kierownika ośrodka pomocy społecznej do prowadzenia postępowań w sprawach z zakresu świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na jej terenie i wydawania decyzji administracyjnych w tym zakresie.
Czy w związku z tym, na kierownika OPS przeniesiono kompetencje do władczego działania do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej, i stał się on organem w znaczeniu funkcjonalnym (art. 20 k.p.a.), działającym we własnym imieniu i winien on na decyzji widnieć jako organ wydający decyzję i podbijać się pieczątką kierownik OPS (a nie z upoważnienia wójta lub rady gminy), a kompetencje te stracił organ dotychczasowy określony wprost w ustawie, tj. wójt, burmistrz, prezydent miasta?
Jeśli tak, to czy kierownik OPS może na podstawie art. 298a upoważnić swoich pracowników ośrodka pomocy społecznej obsługujących ten organ (zadanie to stało się również zadaniami statutowymi OPS) do załatwiania spraw w jego (tj. kierownika OPS, a nie wójta, burmistrza, prezydenta, rady) imieniu do wydawania decyzji administracyjnych, postanowień, zaświadczeń, itp.?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX