Czy każda korespondencja pomiędzy organami administracji publicznej powinna być realizowana w formie elektronicznej?
PYTANIE
Zgodnie z art. 39[2] k.p.a. w przypadku, gdy stroną lub innym uczestnikiem postępowania jest podmiot publiczny obowiązany do udostępniania i obsługi elektronicznej skrzynki podawczej na podstawie art. 16 ust. 1a ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, doręczenia dokonuje się na elektroniczną skrzynkę podawczą tego podmiotu.
Czy każda korespondencja pomiędzy organami administracji publicznej powinna być realizowana w formie elektronicznej, ponieważ z brzmienia ww. przepisu nie wynika w sposób jasny, co to znaczy inny uczestnik postępowania?
Ośrodek pomocy społecznej realizuje zadania z zakresu świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego, świadczenia wychowawczego. W wielu sprawach prowadzi korespondencję z regionalnym ośrodkiem polityki społecznej w sprawach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, czy np. odpowiada na wnioski o udostępnienie danych osobowych z innych OPS. Obecnie korespondencja jest realizowana w formie papierowej.
Czy kierując do ROPS zapytanie, czy w sprawie danej osoby zachodzi koordynacja systemów zabezpieczenia społecznego, powinna być to forma pisemna czy elektroniczna?
Czy odpowiadając na wniosek o udostępnienie danych z innego OPS organ powinien to uczynić w formie pisemnej, czy elektronicznej?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX