Czy kara umowna za brak zwrotu sprzętu jest podstawą do likwidacji sprzętu z ewidencji środków trwałych?
PYTANIE
Jesteśmy dystrybutorem towarów spożywczych, które dostarczamy do naszych klientów. Jednocześnie też niektórym odbiorcom użyczamy sprzętu chłodniczego. W przypadku zakończenia współpracy wzywamy klienta do zwrotu sprzętu. Czasami zdarza się, że klient nie zwróci sprzętu z różnych przyczyn. Z kontraktu dotyczącego użyczenia sprzętu wynika, iż możemy odbiorcę obciążyć karą za brak zwrotu sprzętu, która równoważyć ma utratę sprzętu.
Czy taka kara udokumentowana notą obciążającą załatwia temat rozliczeń z tego tytułu?
Czy na podstawie takiej noty możemy usunąć z naszej ewidencji taki sprzęt chłodniczy?
Czy też może właściwym jest wystawienie faktury sprzedażowej na taki sprzęt i to ona jest podstawą likwidacji sprzętu w naszej ewidencji środków trwałych, czy wyposażenia?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX