Czy kancelaria adwokacka prawidłowo refakturuje na klienta opłaty ponoszone w związku z podejmowanymi na jego rzecz czynnościami?
PYTANIE
Kancelaria adwokacka poza fakturami sprzedaży dokumentującymi typowe usługi prawnicze: zastępstwo adwokackie, sprawy spadkowe itp., wystawia również co miesiąc faktury dokumentujące: opłaty pocztowe, poświadczenie pełnomocnictwa, KRS, opłaty sądowe, opłaty skarbowe, zaliczki na wydatki komornika. Te opłaty czy też usługi nie są świadczone bezpośrednio przez kancelarię, ale ponosi ona takie właśnie wydatki za swoich klientów, później je refakturując. Pod każdą tego typu fakturą załączone są dowody wewnętrzne dokumentujące te wydatki. Kancelaria na tych fakturach stosuje stawkę VAT NP.
Czy jest to prawidłowe rozwiązanie, a jeśli nie, to jak prawidłowo powinny być wystawiane faktury dokumentujące ww. wydatki?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX