PYTANIE
Firma jest autoryzowanym serwisem samochodów, gdzie bezgotówkowo dokonujemy napraw powypadkowych dla klientów. Niejednokrotnie ubezpieczyciele wypłacają odszkodowanie w kwocie niższej niż opiewa kosztorys i wystawiona na jego podstawie faktura za naprawę. Są to kwoty rzędu od kilkunastu do kilkuset złotych. W takich przypadkach właściciel samochodu nie chce dopłacić różnicy.
Czy możemy tego rodzaju niedopłaty spisać w koszty a jeśli tak to czy istnieje jakaś granica kwotowa do której można je spisać?
Ogólnie są to niedopłaty w wartości netto jeśli dotyczą firm, natomiast brutto jeśli dotyczą osób fizycznych.
Czy spisując wartość brutto należy VAT zaksięgować jako niestanowiący kosztów uzyskania przychodu? Jak należy udokumentować takie operacje? Czy w tych przypadkach potrzebny jest protokół potwierdzony przez radcę prawnego, że koszty dochodzenia są niewspółmierne do dochodzonych kwot?
ODPOWIEDŹ
Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?