Czy jeżeli wartość pojedynczej transakcji nie przekracza kilku tysięcy złotych, ale naprawa przekracza wartość 15 tys. zł, to naprawy należy potraktować jako jedną transakcję?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2020 r.
Autor odpowiedzi: Krywan Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 27 maja 2020 r.

PYTANIE

Firma ma zawartą umowę serwisową, która mówi, że kupujemy części zamienne do napraw gwarancyjnych autobusów u producenta lub autoryzowanego przedstawiciela producenta, naprawiamy pojazdy, a następnie wystawiamy fakturę dla producenta za naprawę gwarancyjną. W fakturze, którą wystawiamy wykazujemy dwie pozycje: 1. usługa naprawy 2. części zamienne (części są w tej samej wartości, w której nabyliśmy u producenta).

Czy wystawiając fakturę na usługę w kwocie 5 tys. netto i części zamienne 16 tys. netto dla celów VAT wszystko powinnam potraktować jako usługę czy dla części samochodowe zgodnie zał. 15 do ustawy z 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2020 r. poz. 106) zastosować mechanizm podzielonej płatności?

Jeżeli wartość pojedynczej transakcji nie przekracza kilku tysięcy złotych, ale naprawa kilku autobusów przekracza wartość 15 tys. netto, to naprawy gwarancyjne całej floty mamy potraktować jako jedną transakcję?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX