Czy, jeżeli przedsiębiorca przeznaczył jedno pomieszczenie w mieszkaniu na prowadzenie w nim czynności biurowych, to może wydatki związane z mieszkaniem zaliczyć w koszty i czy powinien płacić wyższy podatek od nieruchomości?
Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 23 września 2019 r.
Odpowiedzi udzielono: 27 grudnia 2017 r.
PYTANIE
Przedsiębiorca będący osobą fizyczną ma zarejestrowaną firmę w prywatnym mieszkaniu, przeznaczył jedno pomieszczenie na prowadzenie w nim czynności tylko biurowych (tj. wystawianie faktur, przechowywanie dokumentacji związanej z prowadzoną działalnością itp.). Główna jego działalność jest prowadzona w terenie (nadzór budowlany).
Czy wydatki związane z utrzymaniem mieszkania można zaliczyć w koszty i czy część tego mieszkania powinna być zgłoszona w Urzędzie Miasta do opłaty podatku od nieruchomości od prowadzonej tam działalności?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX