Czy jeżeli organ wysyła kilka pism w formie elektronicznej do kilku stron, to w aktach sprawy powinny znajdować się wydruki wszystkich wysłanych egzemplarzy pism opatrzone własnoręcznym podpisem?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 27 sierpnia 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Mając na uwadze § 59 instrukcji kancelaryjnej treść pisma w postaci elektronicznej powinna być wydrukowana (po podpisie elektronicznym) podpisana odręcznie i włączona do akt sprawy, a co w sytuacji gdy jest kilku uczestników postępowania w tym osoby fizyczne oraz gmina i tylko gmina żąda przesłania pisma za pośrednictwem ePUAP.
W związku z tym, czy do akt sprawy, pomimo tego, że jest już jeden oryginał pisma w formie papierowej, należy dołączyć postać elektroniczną pisma odręcznie podpisaną?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX