Czy jeżeli faktura zawierająca błąd została dostarczona do klienta, a klient odmówił jej odebrania, należy wykazać podatek należny w błędnej wysokości?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2020 r.
Autor odpowiedzi: Jabłoński Mariusz
Odpowiedzi udzielono: 17 czerwca 2020 r.

PYTANIE

Wystawiliśmy fakturę w maju ale pomyliliśmy się w kwocie netto (za dużo o jedno zero). Błąd zauważyliśmy w czerwcu, wystawiliśmy fakturę korygującą w czerwcu na 100% korektę i poprawną z datą sprzedaży maj. Klient odmówił przyjęcia błędnej faktury.

Jak zatem ująć w deklaracji VAT?

Czy maju mamy ująć złą fakturę i korektę 100% i oczywiście fakturę poprawną?

Czy w maju poprawną i błędną fakturę, a w czerwcu 100% korektę (pytanie na jakiej podstawie skoro klient jej nie potwierdzi)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX