Czy jest konieczne informowanie Inspekcji Pracy o zatrudnieniu osoby z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Siwińska Magdalena
Odpowiedzi udzielono: 30 marca 2010 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zakład pracy zatrudniał osobę posiadającą orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności ze wskazaniem "zdolna do wykonywania zatrudnienia, stanowisko pracy przystosowane do potrzeb i możliwości, przeciwwskazana ciężka praca fizyczna". Osoba ta uzyskała przedłużenie orzeczenia o niepełnosprawności ze wskazaniem "zdolna do pracy jedynie w warunkach pracy chronionej, przeciwwskazana ciężka praca fizyczna, dźwiganie".

Czy zakład pracy może nadal zatrudniać tą osobę (na stanowisku: pracownik administracyjno-biurowy)?

Czy jest konieczne informowanie Inspekcji Pracy o zatrudnieniu osoby z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności?

Nadmieniam, że osoba ta posiada zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do wykonywania pracy na takim stanowisku.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX