Czy jeśli zgodnie z ustaleniami stron doszło do wymiany towaru wadliwego na niewadliwy, to transakcja winna być rozliczona według danych właściwych dla pierwotnej dostawy?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 5 października 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Spółka wystawiła fakturę dla odbiorcy z UE. Do klienta część transportu dotarła uszkodzona. Klient nie zwrócił towaru, ale poprosił o dostarczenia towaru bez wad. Spółka dostarczyła nową część do klienta. Jak powinna być udokumentowana dostawa? Czy na wadliwy towar powinna zostać wystawiona korekta a na nową część nowa faktura? Czy ze względu na to samo zamówienie dostawy nie powinno się fakturować? Czy w przypadku potrzeby wystawiania faktur, kurs na wszystkich fakturach powinien być z faktury pierwotnej? Czy nową dostawę należy wykazać po kursie z tej dostawy? Czy wszystkie transakcje powinny zostać wykazane w miesiącu pierwotnej dostawy?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX