Czy jeśli zgodnie z przepisami wynagrodzenie z tytułu umowy zlecenia powinno być wypłacane w każdym miesiącu, to dopuszczalne jest, aby zleceniobiorca nie otrzymywał wynagrodzenia, ponieważ nie wykonywał żadnych czynności w danym miesiącu?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kamińska Agata
Odpowiedzi udzielono: 31 stycznia 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma zawarła umowę zlecenie z osoba fizyczną na okres jednego roku. Zlecone czynności polegają na naprawie i konserwacji konkretnego sprzętu. Wynagrodzenie określone zostało stawką godzinową. Jednak zdążają się miesiące, gdzie nie ma takich napraw i osoba ta nie wykonuje żadnych czynności, z tego też powodu zleceniobiorca nie wystawia rachunku. Zgodnie z przepisami, wynagrodzenie z tytułu umowy zlecenia powinno być wypłacane w każdym miesiącu. Czy więc takie postępowanie jest zgodne z przepisami ?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX