Czy jeśli zgodnie z przepisami wynagrodzenie z tytułu umowy zlecenia powinno być wypłacane w każdym miesiącu, to dopuszczalne jest, aby zleceniobiorca nie otrzymywał wynagrodzenia, ponieważ nie wykonywał żadnych czynności w danym miesiącu?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 31 stycznia 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Firma zawarła umowę zlecenie z osoba fizyczną na okres jednego roku. Zlecone czynności polegają na naprawie i konserwacji konkretnego sprzętu. Wynagrodzenie określone zostało stawką godzinową. Jednak zdążają się miesiące, gdzie nie ma takich napraw i osoba ta nie wykonuje żadnych czynności, z tego też powodu zleceniobiorca nie wystawia rachunku. Zgodnie z przepisami, wynagrodzenie z tytułu umowy zlecenia powinno być wypłacane w każdym miesiącu. Czy więc takie postępowanie jest zgodne z przepisami ?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX