Czy jeśli wg regulaminu dni wolne przypadają w soboty, to można w grafikach planować sobotnią pracę?
PYTANIE
W firmie obowiązuje 4-miesięczny okres rozliczeniowy w systemie podstawowego czasu pracy. Osoby zatrudnione w niepełnym wymiarze czasu pracy składają przed rozpoczęciem miesiąca grafiki w których określają dni i godziny pracy, które są akceptowane przez pracodawcę, nie obejmują one sobót i niedziel. Praca tych osób jest planowana przez mniej niż 5 dni w tygodniu. Istnieje jednak potrzeba pracy w sobotę. W regulaminie pracy jest zapis: "Dni wolne od pracy wynikające z rozkładu czasu pracy w pięciodniowym tygodniu pracy pracowników zatrudnionych w podstawowym systemie czasu pracy przypadają w soboty".
Czy przy takim zapisie w regulaminie osoby zatrudnione w niepełnym wymiarze czasu pracy mogą planować w swoich grafikach również pracę w sobotę?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX