Czy jeśli podmioty otrzymują dane w związku z wejściem osób odwiedzających na firmową stronę www i wykorzystują te informacje do wyświetlania podobnych treści, dopasowanych do wyszukań, to jest to profilowanie, o którym właściciel strony musi poinformować odwiedzających?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 30 stycznia 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Czy jeśli podmioty otrzymują dane w związku z wejściem osób odwiedzających na firmową stronę www i wykorzystują te informacje do wyświetlania podobnych treści, dopasowanych do wyszukań, to jest to profilowanie, o którym właściciel strony musi poinformować odwiedzających? Dotyczy to w szczególności usług Google i Facebook. Osobiście w związku z działalnością nie dokonuję zautomatyzowanego przetwarzania danych ani profilowania. Czy informację o tym fakcie należy zawrzeć w polityce prywatności czy również w rejestrze czynności przetwarzania danych?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX