Czy jeśli główny księgowy, ze względu na zwiększoną ilość zadań przepracuje więcej godzin, niż wynikałoby to z normalnego czasu pracy, to czy ma prawo zmniejszyć ilość godzin świadczonej pracy w następnym miesiącu?
PYTANIE
Zgodnie z Kodeksem pracy główny księgowy jest osobą zarządzającą, w konsekwencji nie ma np. praw ochronnych do wypoczynku takich jak inni pracownicy. Nie prowadzi się dla niego szczegółowej, godzinowej ewidencji czasu pracy, prowadzi się ewidencję w zakresie obecności, nie ma też prawa do wypłaty wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych. W firmie obowiązuje podstawowy czas pracy.
Czy jeśli główny księgowy, ze względu na zwiększoną ilość zadań, np. w okresie 2 miesięcy przepracuje 70 godzin więcej, niż wynikałoby to z normalnego czasu pracy, to czy ma prawo zmniejszyć ilość godzin świadczonej pracy w następnym miesiącu?
Zwiększona ilość czasu pracy wynikała ze sporadycznych okoliczności, niezależnych od pracodawcy oraz organizacji pracy w dziale kierowanym przez głównego ksiegowego i została wykonana "w razie konieczności".
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX