Czy jeśli faktura VAT nie została odebrana przez nabywcę usługi (wysyłka poczta) i wróciła do sprzedawcy usługi, to czy podatnik może anulować wystawioną fakturę?
PYTANIE
W październiku 2021 r. podatnik wystawił dla osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej fakturę VAT za usługę doradczą. Faktura została ujęta w rejestrze sprzedaży VAT i w deklaracji JPK_V7K. Przesłana faktura listem poleconym za potwierdzeniem odbioru nie została odebrana i wróciła z adnotacją " zwrot nie podjęto w terminie". Z nabywcą usługi brak jest kontaktu, który umożliwiałby doręczenie faktury. Nabywca usługi nie dokonał zapłaty za usługę. Czy jeśli faktura VAT nie została odebrana przez nabywcę usługi (wysyłka poczta) i wróciła do sprzedawcy usługi, to czy można anulować wystawioną fakturę? Jeżeli opisana faktura sprzedaży została już ujęta w rejestrze sprzedaży VAT w październiku 2021 r. i deklaracji JPK_V7K za IV kwartał 2021 r., to czy można dokonać usunięcia z rejestru sprzedaży VAT i JPK V7K w drodze korekty? W jakim miesiącu dokonać korekty rejestru VAT i JPK?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX