Czy jednostki budżetowe gminy mające siedzibę w budynku administracyjnym urzędu gminy są zobowiązane do zwykłego ponoszenia kosztów związanych z funkcjonowaniem?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Skrzypska Dorota
Odpowiedzi udzielono: 6 czerwca 2013 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy jednostki budżetowe gminy mające siedzibę w budynku administracyjnym urzędu gminy są zobowiązane do zwykłego ponoszenia kosztów związanych z funkcjonowaniem (tj. m.in. energia elektryczna, ogrzewanie, zużycie wody, odprowadzanie ścieków)? Z jakich przepisów to wynika?

Słyszałam opinie, że ze względu na status prawny jednostek zawieranie umów między jednostkami nie może mieć miejsca.

Jakimi "umowami" należy taki stan rzeczy usankcjonować? Czy nie ponoszenie kosztów zwykłego funkcjonowania jednostki jest prawidłowe? Jak się ma do tego ustawa o rachunkowości, która mówi, że w księgach rachunkowych jednostki należy ująć wszystkie osiągnięte, przypadające na jej rzecz przychody i obciążające ją koszty związane z tymi przychodami dotyczące danego roku obrotowego, niezależnie od terminu ich zapłaty?

Urząd gminy zawarł z jednostkami budżetowymi umowy użyczenia lokalu, w których nie ma mowy o ponoszeniu kosztów wynikających ze zwykłego funkcjonowania tych jednostek.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX