Czy jednostka samorządu terytorialnego ma obowiązek zawiadomić inspektora pracy o zawarciu umowy na czas określony w celu sprawdzenia umiejętności pracownika?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 25 stycznia 2016 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
W wyniku przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze w JST zostanie zawarta umowa o pracę z pracownikiem na czas określony 6 miesięcy (w celu sprawdzenia praktycznych umiejętności pracownika) z możliwością wcześniejszego rozwiązania stosunku pracy za dwutygodniowym wypowiedzeniem (tak stanowi regulamin naboru na wolne stanowisko urzędnicze w jednostce).
Czy w związku z tym, w myśl nowych zasad zatrudniania na czas określony określonych w przepisach ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy - dalej k.p. w brzmieniu obowiązującym od dnia 22 lutego 2016 r., jednostka ma obowiązek zawiadomić okręgowego inspektora pracy o zawarciu takiej umowy?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX