Czy jednostka samorządowa nieposiadająca kasy może pobierać gotówkę z banku na pogotowie kasowe?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Gąsiorek Krystyna
Odpowiedzi udzielono: 6 grudnia 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jednostka samorządowa jest całkowicie finansowana ze środków gminy. Nie posiada kasy i kasjera. Zatrudnienie stanowią pracownicy merytoryczni oraz administracyjni (kierownik i główny księgowy). Jednostka działa zgodnie ze statutem, przepisami prawa oraz wewnętrznymi regulacjami. W polityce rachunkowości jest uwzględniona możliwość pobierania zaliczek gotówkowych z banku - tzw. pogotowie kasowe. Dodatkowo jest wprowadzona wewnętrzna procedura pobierania zaliczek i zasady jej rozliczania. Na pisemny wniosek pracownika (zaakceptowanego przez kierownika i głównego księgowego) wystawiany jest czek imienny, na podstawie którego pracownik wypłaca gotówkę w banku. Na wniosku zaznaczony jest cel wydatkowania zaliczki oraz termin jej rozliczenie. Rozliczając zaliczkę pracownik, przedkłada, do zatwierdzenia kierownikowi, opisane i podpisane faktury, a następnie księgowemu do rozliczenia.

Czy taki sposób jest dozwolony?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX