Czy jednostka powinna ujmować pozostałe środki trwałe w ewidencji ilościowo-wartościowej w kwocie brutto z faktury pomniejszonej o częściowe odliczenia podatku naliczonego VAT?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Tomczyk Edward
Odpowiedzi udzielono: 24 czerwca 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Powiat jest czynnym podatnikiem podatku VAT. W ramach swojej standardowej działalności starostwo powiatowe dokonuje zakupów środków trwałych o charakterze wyposażenia t.j. pozostałe środki trwałe o wartości wyższej lub równej 3.000 zł, a nieprzekraczającej 10.000 zł (np. komputery, laptopy, drukarki itd.). Powyższe środki trwałe zgodnie z zarządzeniem starosty ujmowane są w ewidencji ilościowo-wartościowej. Ponadto starostwo dokonuje zakupów niskocennych aktywów długotrwałego użytkowania o wartości poniżej 3.000 zł, które podlegają wpisowi do ewidencji ilościowej (np. meble, telefony). Powiat dokonuje odliczeń podatku naliczonego przy wykorzystaniu proporcji i prewspółczynnika w stosunku do faktur zakupowych, które służą działalności mieszanej związanej częściowo z działalnością opodatkowaną i nieopodatkowaną.

Czy jednostka powinna ujmować pozostałe środki trwałe w ewidencji ilościowo-wartościowej w kwocie brutto z faktury pomniejszonej o częściowe odliczenia (z użyciem proporcji i prewspółczynnika) podatku naliczonego VAT?

Czy jednostka powinna ujmować wyposażenie w ewidencji ilościowej w kwocie brutto z faktury pomniejszonej o częściowe odliczenia (z użyciem proporcji i prewspółczynnika) podatku naliczonego VAT?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX