Czy istnieje termin, w jakim urząd powinien dokonać weryfikacji polisy i wydać pozwolenie na przetwarzanie odpadów?
PYTANIE
Firma wystąpiła do marszałka województwa o zmianę decyzji na przetwarzanie odpadów. W toku postępowania uzyskała z urzędu marszałkowskiego postanowienie ustanawiające zabezpieczenie roszczeń w formie polisy ubezpieczeniowej 1.07.2020 r. W ciągu trzech dni przedłożyła urzędowi draft polisy do weryfikacji. Ze względu na obowiązujący w ustawie 14-dniowy termin do przedłożenia oryginału polisy, została ona przez firmę opłacona. Polisa zawierała wymagany zapis zgodny z ustawą o odpadach oraz opiewała na sumę zgodną z postanowieniem o wysokości zabezpieczenia roszczeń. W dniu 3.07.2020 r. drogą mailową firma została poproszona przez urząd o wstrzymanie się z przedkładaniem oryginału polisy za względu na konieczność jej weryfikacji. Do dnia dzisiejszego (tj. 20.08.2020 r.) firma nie uzyskała żadnej odpowiedzi ze strony urzędu.
Jak w tej sytuacji powinien postąpić przedsiębiorca?
Czy istnieje termin, w jakim urząd powinien dokonać weryfikacji polisy i wydać pozwolenie na przetwarzanie odpadów?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX