Czy istnieje jednoznaczna podstawa prawna, która pozwala na dzielenie edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym w szkole podstawowej na etapy edukacyjne?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Wrona Joanna
Odpowiedzi udzielono: 11 września 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy istnieje jednoznaczna podstawa prawna, która pozwala na dzielenie edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym w szkole podstawowej na etapy edukacyjne? W mojej ocenie taka podstawa nie istnieje w przypadku gdy uczniowie ci realizują podstawę programową dla uczniów z niepełnoprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Etap pierwszy (kl. I-III) zwany edukacją wczesnoszkolną jest wyraźnie wydzielany w przypadku szkół podstawowych dla uczniów realizujących inną podstawę programową i inną "ramówkę".

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX