Czy instytucja kultury działająca na podstawie ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej ma obowiązek zgłaszania imprez odbywających się w miejscowości, w której ma siedzibę?
PYTANIE
Czy instytucja kultury działająca na podstawie ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej ma obowiązek zgłaszania imprez odbywających się w miejscowości, w której ma siedzibę (poza własnymi budynkami)?
Zgodnie z art. 34 ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej: Imprezy artystyczne lub rozrywkowe organizowane w ramach działalności kulturalnej przez podmioty, o których mowa w art. 3 ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, odbywające się poza stałą siedzibą albo w sposób objazdowy, wymagają zawiadomienia organu gminy właściwej ze względu na miejsce imprezy. Zgodnie z art. 13 ustawy siedzibę określa statut. Zgodnie ze statutem instytucji kultury, jej siedzibą jest miasto, w którym odbywają się wydarzenia poza budynkami instytucji. Instytucja kultury nie dokonywała zgłoszeń takich wydarzeń organowi gminy.
Czy postępowanie instytucji było zgodne z art. 34 ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej?
Jak powinien być interpretowany zapis "stała siedziba"?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX