Czy informacja o zmianie numeru konta powinna pochodzić bezpośrednio od świadczeniobiorcy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kucharski Dominik
Odpowiedzi udzielono: 26 lutego 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Ośrodek otrzymał z banku dyspozycję wypłat wszelkich świadczeń na podane w piśmie konto. Dołączono oświadczenie osoby pobierającej świadczenia, jednak bez podpisu osoby uprawnionej do świadczeń. Ośrodek wystosował wezwanie do świadczeniobiorcy celem stawienia się i podania właściwych danych do wypłaty. Osoba nie stawiła się.

Co w takim przypadku? Czy możemy zmienić konto do wypłat? Jeśli tak to na jakiej podstawie?

Dodać należy, że w piśmie z banku nie ma żadnych podpisów.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX