Czy informacja o warunkach zatrudnienia nie obejmuje informacji o uprawnieniach związanych z rodzicielstwem?
PYTANIE
1. W którym momencie/na jakiej podstawie powinniśmy przekazać ciężarnej pracownicy uaktualnienie Informacji do umowy, zarówno w zakresie przerw w pracy jak i prawa do urlopu macierzyńskiego i rodzicielskiego? Czy jak pracownicy w ciąży możemy dać informację o urlopach macierzyńskim/rodzicielskim czy musimy poczekać aż urodzi?
2. Czy powinniśmy informować nowo zatrudnianego pracownika, który zgłasza posiadanie dziecka (do lat 6), o uprawnieniach rodzicielskich?
Nie mamy wiedzy czy wykorzystał już np. urlop rodzicielski, ojcowski.
3. W którym momencie/na jakiej podstawie informować pracownika/ojca o uprawnieniach rodzicielskich?
4. Czy pracownicom, które były w ciąży na dzień wejścia nowych przepisów (26.04.2023) należy przesłać informację o uprawnieniach dla kobiet w ciąży i rodzicielskich?
5. Czy poprawne jest zawarcie informacji o uprawnieniach rodzicielskich w Informacji do umowy, która będzie przekazywana wszystkim nowym pracownikom (z podkreśleniem, że to uprawnienia rodzicielskie)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX