Czy i w jaki sposób należy dokonać korekty kosztów inwestycyjnych sfinansowanych z dopłat?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Klimek Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 5 stycznia 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka komandytowo-akcyjna jest beneficjentem środków z budżetu Państwa i UE w ramach umów zawartych z Instytucją pośredniczącą. Dofinansowanie otrzymujemy na zakup środków trwałych podlegających amortyzacji i wyposażenia, które ze względu na wartość nabycia (kwota netto nie wyższa niż 10.000 zł) jest odnoszona bezpośrednio w koszty. Dofinansowanie otrzymujemy po dokonaniu wydatku na podstawie złożonego wniosku o płatność. Często zdarza się, że procedura weryfikacyjna trwa bardzo długo w związku ze składanymi wyjaśnieniami do złożonego wniosku o płatność.

Czy spółka dokonując amortyzacji środków trwałych, które będą przedmiotem dofinansowania, jak i rozliczając zakupione wyposażenie, prawidłowo zalicza amortyzację i wydatki na zakup wyposażenia nie stanowiącego środków trwałych w pełnej wysokości do kosztów uzyskania przychodów do momentu otrzymania dofinansowania?

W momencie otrzymania dofinansowania (wpływ środków na rachunek bankowy) spółka dokonuje zmiany kwalifikacji do KUP odpisów amortyzacyjnych odpowiadającej % otrzymanego dofinansowania, zaliczając do KUP wartość, która nie została pokryta dofinansowaniem oraz dokonuje na bieżąco korekty kosztów amortyzacji odpisów amortyzacyjnych, które wcześniej zaliczyła do KUP i wyposażenia, które zaliczyła w całości do KUP.

Czy taki sposób jest właściwy, czy też spółka powinna dokonać korekty kosztów okresu, w którym odpisy amortyzacyjne zaliczała do KUP i wydatki na wyposażenie niestanowiące środków trwałych, np. w różnych latach podatkowych?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX