Czy gminny zakład budżetowy jest zobowiązany do wdrożenia instrukcji kancelaryjnej?
PYTANIE
Gmina powołała samorządowy zakład budżetowy, który realizuje przede wszystkim zdania wskazane w art. 14 ustawy z 27.08.2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 305 z późn. zm.) – dalej u.f.p.
Czy gminny zakład budżetowy jest zobowiązany do stosowania ustawy z 14.07.1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. z 2020 r. poz. 164 z późn. zm.) – dalej u.n.z.a., a w szczególności przepisów art. 6 ust. 2 u.n.z.a., w którym mowa jest o obowiązku posiadania i stosowania instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt, instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego lub składnicy akt?
Jeśli ma taki obowiązek, to czy musi stosować oznaczenia kategorii archiwalnych wskazane w załączniku nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 18.01.2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz.U. Nr 14, poz. 67 z późn. zm.)?
Jeśli nie ma takiego obowiązku - to czy może stworzyć jednolity rzeczowy wykaz akt i instrukcję kancelaryjną i stosować w nim oznaczenia kategorii archiwalnych wskazane w załączniku nr 2 do w/w rozporządzenia, czy też nie musi stosować tych oznaczeń i może je ustalić wedle własnego uznania?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX