Czy gminne jednostki budżetowe mogą zastosować odliczenie podatku naliczonego? Jeśli tak, to jak powinien wyglądać dekret księgowy?

Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Błaszko Adam
Odpowiedzi udzielono: 14 stycznia 2014 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jesteśmy zakładem budżetowy rozlicza VAT strukturą. Do tej pory VAT, który nie mogliśmy odliczyć dodawaliśmy do paragrafu 421(Zakup materiałów i wyposażenia), bądź 430 (Zakup usług pozostałych) w zależności od tego czego faktura dotyczyła.

Dla przykładu: faktura za materiały 200 zł netto + 46 zł VAT

46 zł x 92% = 42,32 zł

(42,32 zł podatku do odliczenia, a 3,68 zł w koszty)

Dekret wygląda następująco:

Wn konta 401 (421),

Ma konta 202 - 203,68

Wn konta 225,

Ma konta 202 - 42,32

Czy jest to księgowanie prawidłowe?

Jeśli nie, to jak powinien wyglądać dekret księgowy w tej sytuacji?

ODPOWIEDŹ

Full content available after logging in to LEX

Log in to LEX | Don't use LEX programs yet? Order test access