Czy Gmina zobowiązana jest do składania zgłoszenia aktualizującego NIP-2 każdorazowo dla nowo otwieranych rachunków bankowych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Klimek Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 26 września 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Gmina oraz jej jednostki objęte centralizacją posiada rachunki bankowe związane z prowadzoną działalnością zarówno dochodowe (na które wpływają wszystkie dochody Gminy, w tym należności za dostawę towarów i świadczenie usług), jak i wydatkowe (z których Gmina reguluje swoje zobowiązania, w tym za dostarczane towary i usługi). W ramach unijnych projektów ma wyodrębnione rachunki bankowe, na które wpływają dotacje, z których płacone są zobowiązania z tytułu dostarczanych towarów i usług objętych projektem. Czy Gmina (jako objęty centralizacją podatnik) zobowiązana jest do składania zgłoszenia aktualizującego NIP-2 każdorazowo dla nowo otwieranych rachunków bankowych? Czy też należy uznać, że prawidłowo wykonany ustawowy wymóg zgłoszenia rachunków bankowych na tzw. "białą listę" dotyczy wszystkich tych rachunków bankowych, na które wpływają należności za dostarczane przez Gminę (jej jednostki) towary i usługi? Czy rachunki związane z realizacją unijnych projektów należy zgłaszać, jeśli wpływa na nie dotacja, a Gmina dokonuje z nich wyłącznie zapłaty zobowiązań za towary i usługi? Czy gminne rachunki wydatkowe służące zapłatom zobowiązań należy zgłosić do US?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX