Czy gmina sprzedając zezłomowany przystanek autobusowy powinna wystawić fakturę VAT i odprowadzić podatek należny?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Jabłoński Mariusz
Odpowiedzi udzielono: 16 lutego 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Gmina realizując zadania własne zakupiła przystanek autobusowy, który stanowi w jej ewidencji środek trwały. Od zakupu nie został odliczony podatek VAT. Obecnie w wyniku zdarzenia drogowego przystanek został zniszczony i nie nadaje się do dalszej eksploatacji, zatem Gmina zamierza dokonać jego likwidacji poprzez zezłomowanie. W zamian za oddany złom Gmina otrzyma zapłatę oraz potwierdzenie ilości oddanego złomu.

Czy w takim przypadku należy wystawić fakturę VAT i odprowadzić podatek należny?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX