Czy gmina powinna zawiadomić właściwy organ o zagospodarowywaniu odpadów przez posiadacza odpadów w sposób niezgodny z udzielonym zezwoleniem?
PYTANIE
Podmiot odbierający odpady komunalne wyłoniony w ramach przetargu przez gminę ma obowiązek przekazywać zgodnie z umową do miesięcznych sprawozdań KPOK. W decyzji na zbieranie odpadów podmiot ma adnotacje, że odpad o kodzie 20 03 01 może być maksymalnie magazynowany przez 24 godziny. Podczas weryfikacji miesięcznego sprawozdania i otrzymanych KPOK gmina zauważyła, że niekiedy czas magazynowania odpadów 20 03 01 przez podmiot ulega przedłużeniu do mak. 3 dni-4 dni.
Czy na gminie spoczywa obowiązek powiadomienia Marszałka o tym fakcie (który daną decyzję wydał)?
Czy gmina w ogóle powinna zwracać na takie szczegóły uwagę?
Czy na gminie spoczywa obowiązek, aby weryfikował sposób zagospodarowania odebranych odpadów, czy nie leży ten obowiązek z mocy prawa na podmiocie i skoro odbiera, to jego obowiązkiem jest poprawne zagospodarowanie na podstawie posiadanych decyzji?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX