Czy gmina może zgłosić starostwu informację o usuniętych wywrotach?
PYTANIE
Gmina złożyła do starostwa informacje o usuniętych wywrotach. W zgłoszeniu podała, wszystkie informacje jakie powinny się znaleźć w takim zgłoszeniu, a także podała, że drzewa uległy złamaniu na skutek niekorzystnych warunków atmosferycznych (silny wiatr) oraz zmian chorobowych i zostały uprzątnięte przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej (Gmina posiada umowę zlecenia z PGKiM). Teren, z którego zostały usunięte wywroty należy do gminy.
Czy w takiej sytuacji gmina poprawnie złożyła informację (zgłoszenie)?
Czy gmina może taką informację (zgłoszenie) złożyć?
Jeśli tak, to kiedy i w jakich przypadkach?
Czy starosta dostając taką informację (zgłoszenie) od gminy powinien przeprowadzić oględziny?
Co jeśli po ewentualnych oględzinach okaże się, że drzewa zostały już usunięte?
Co się dzieje w przypadku, gdy takie drzewo usunie osoba fizyczna, która nie posiada żadnej umowy z gminą, tylko ma jej ustną zgodę?
Co się dzieje w przypadku, gdy gmina złoży taką informację (zgłoszenie) jako zarządca drogi, ale z terenu innego niż droga?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX