Czy gmina może zawrzeć umowę powierzenia zadania własnego spółce komunalnej polegającego na dostawie wody i odprowadzenia ścieków do kilku budynków mieszkalnych?
PYTANIE
Czy gmina może zawrzeć umowę powierzenia zadania własnego gminy polegającego na dostawie wody i odprowadzenia ścieków do kilku budynków mieszkalnych w spółce komunalnej?
Właścicielem budynków komunalnych mieszkalnych jest gmina. Najemcy płacą za wodę i odprowadzanie ścieków ryczałtowo wraz z czynszem. Wpłaty dokonują na konto spółki komunalnej, z którą jest zawarta umowa na zarządzanie zasobem komunalnym. Spółka odprowadza wpłaty do gminy. Są to dochody gminy. Spółka komunalna wystawia faktury do gminy za zużycie wody i odprowadzanie ścieków w budynkach komunalnych zgodnie z taryfą przyjętą przez Wody Polskie. Wszystkie koszty są wliczone w taryfę. Trudne byłoby ustalenie kosztów poniesionych na dostawę wody i odprowadzenie ścieków do tych kilku budynków.
Czy umowa powinna być umową powierzenia czy zwykłą umową na dostawę wody i odprowadzanie ścieków pomiędzy gminą a spółką komunalną?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX