Czy gmina może zawrzeć umowę o współpracy z fundacją?
PYTANIE
Jednostka sektora finansów publicznych (JSFP) zawarła umowę o współpracy z fundacją. Fundacja została wyłoniona bez stosowania jakiejkolwiek procedury udzielania zamówień publicznych. Przedmiotem umowy jest współorganizacja konferencji. Środki na organizację konferencji mają pochodzić z wpłat uczestników konferencji oraz z wpłat sponsorów. Wszystkie wpłaty mają wpływać na konto fundacji. Fundacja odpowiada za wydatkowanie tych środków, księgowanie, rozliczenie i pozostałą obsługę techniczną i organizacyjną konferencji (np. catering). Wszystkie środki pozostają w fundacji, ewentualnie są dzielone pomiędzy JSFP a fundację. JSFP udostępnia swoje logo i odpowiada za stronę merytoryczną konferencji (zapewnia wykładowców itp.).
Czy w takim stanie faktycznym prawidłowe jest zawarcie umowy o współpracy zamiast zlecenia fundacji świadczenia usługi organizacji konferencji?
Czy prawidłowe jest, że wpłaty uczestników wpływają na konto fundacji, a nie JSFP, bez żadnego nadzoru ze strony JSFP?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX