Czy gmina może powierzyć obsługę administracyjno-finansową wszystkich swoich placówek jednej szkole?
PYTANIE
Treść art. 5 ust. 9 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty - dalej u.s.o., posiada m.in. zapis iż organy prowadzące szkoły i placówki mogą poza tworzeniem tzw. "ZEAS-ów" organizować wspólną obsługę administracyjną, finansową i organizacyjną prowadzonych szkół i placówek, o której mowa w ust. 7 pkt 3 u.s.o.
Skoro jest taki zapis to jak miałaby wyglądać jego realizacja?
Czy gmina może po prostu zlikwidować stanowiska księgowe np. w trzech swoich szkołach, a w czwartej zostawić np. trzy etaty księgowe i na podstawie porozumienia i pełnomocnictw dyrektorów prowadzić wspólną obsługę finansową?
Czy uchwałę likwidującą obsługę w przykładowych trzech szkołach i powierzającą obsługę czwartej powinna podjąć rada gminy?
Czy możliwe jest inne rozwiązanie np. takie, iż w każdej z tych szkół formalnie pozostawia się np. 1/2 etatu gł. księgowego ale siedzibę tej wspólnej obsługi, księgi rachunkowe itp. pozostawia się w tej ww. czwartej szkole?
W ten sposób każdy z dyrektorów miałby "swojego" głównego księgowego, którzy de facto pracowaliby wspólnie w siedzibie jednej szkoły?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX