Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny do: 5 września 2019 r.
Autor odpowiedzi: Jerzy Janusz
Odpowiedzi udzielono: 7 marca 2016 r.

PYTANIE

Gmina podpisała umowę z firmą na odbiór odpadów komunalnych. Firma wyposażyła mieszkańców w pojemniki. Po okresie obowiązywania umowy firma wystawiła faktury mieszkańcom na zakup pojemników.

Czy firma miała do tego prawo?

Należy dodać, że firma nie poinformowała gminy o wskazanych poczynaniach. Mieszkańcy zdecydowali, że oddadzą pojemniki w terminie wskazanym przez firmę z miejsca, z którego firma odbierała odpady. Wskazana firma nie wyraziła jednak na ofertę mieszkańców zgody i żąda dostarczenia pojemników do siedziby firmy celem oceny stopnia zużycia.

Jak w opisanej sytuacji powinien postąpić mieszkaniec gminy, który nie chce zakupić pojemnika?

Czy gmina powinna ingerować w opisaną sprawę?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów prezentację