Czy gmina może podpisać z miastem porozumienie na dopłatę do usług prowadzenia lokalnego transportu na zasadzie rekompensaty?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Tomczyk Edward
Odpowiedzi udzielono: 30 czerwca 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Gmina ma zawarte z Miastem (..) "Porozumienie komunalne na prowadzenie lokalnego transportu zbiorowego na terenie Gmin". Na podstawie porozumienia strony porozumienia uczestniczą w kosztach realizacji powierzonych zadań przekazując dopłatę do 1 wozokm. Wielkość dopłaty ustalana jest na podstawie planu wozokilometrów, który podawany jest do 15 września każdego roku. Otrzymaną dopłatę Miasto przekazuje Miejskiemu Zakładowi Komunikacji, w którym ma 100 % udział. Przekazywana z budżetu gminy dopłata jest w formie dotacji w paragrafie 2310. Z dotacji Miasto rozlicza się do 31.01 każdego roku. Miasto chce wprowadzić aneks do porozumienia zmieniając zasady przekazywania środków za wymienione usługi: -" Strony ustalają, że począwszy od 2021 r., do końca kwietnia każdego roku, Miasto (..) przedstawi Gminom w formie pisemnej wyniki audytu rekompensaty za rok poprzedni oraz kwotę wyrównania bądź zwrotu dopłaty do 1 wozokm, wyliczoną w oparciu o wyniki audytu. Rozliczenie stron za rok poprzedni nastąpi do końca sierpnia roku bieżącego".

Czy Gmina może podpisać z Miastem Porozumienie na dopłatę do usług prowadzenia lokalnego transportu na zasadzie rekompensaty, która to przecież stanowi wynagrodzenie za realizację usług przewozowych i wg nas nie może mieć charakteru dotacji?

Czy taką umowę na świadczenie usług publicznych w pasażerskim transporcie zbiorowym, Gmina powinna zawrzeć bezpośrednio z Zakładem Komunikacji Miejskiej na zakup usług, a nie zawierać Porozumienie z Miastem.

Czy termin rozliczenia do końca sierpnia jest prawidłowy?

W jakim paragrafie klasyfikacji budżetowej powinno się ująć rekompensatę - czy to może paragraf 4300 - zakup usług pozostałych.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX