Czy głos pracownika obsługującego klienta na infolinii jest daną osobową?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 16 listopada 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Czy głos pracownika obsługującego klienta na infolinii jest daną osobową? Czy głos klienta jest daną osobową w sytuacji gdy kontaktuje się przez telefon? Czy firma powinna wskazywać tą daną jako daną osobową w umowie powierzenia przetwarzania danych osobowych, jeśli firma zewnętrzna będzie mieć dostęp do treści rozmów nagrywanych na infolinii? Czy jeśli firma analizuje rozmowy pracowników przez telefon w celu oceny jakości pracy pracownika - wykorzystując do tego system (automatycznie) - sprawdzając np. ile razy użył niecenzuralnych słów podczas prowadzonych rozmów - na takie przetwarzanie danych konieczne jest uzyskanie zgody? Czy głos to dana biometryczna?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX