Czy generalny wykonawca może całą fakturę ująć w pozostałych kosztach operacyjnych, czy tylko tą część, która zostanie zrefakturowana na firmę A?

Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Waślicki Tadeusz
Odpowiedzi udzielono: 22 maja 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka świadczy usługi budowlane jako generalny wykonawca. Korzysta z usług podwykonawców A, B oraz wynajmuje sprzęt od firmy C. Podwykonawcy A i B podczas swoich prac uszkodzili/zgubili wyposażenie należące firmy C. Firma C obciążyła za to generalnego wykonawcę. Generalny wykonawca chce dokonać refaktury tych kosztów na podwykonawców A i B. Firma A zgadza się z takim postępowaniem, natomiast firma B się nie zgadza i trwają rozmowy w tym zakresie.

Czy generalny wykonawca może całą fakturę ująć w pozostałych kosztach operacyjnych, czy tylko tą część, która zostanie zrefakturowana na firmę A?

Natomiast część dotycząca firmy B ująć w kosztach w miesiącu wystawienia refaktury na firmę B?

ODPOWIEDŹ

Full content available after logging in to LEX

Log in to LEX | Don't use LEX programs yet? Order test access