Czy fundacja prowadząca działalność pożytku publicznego, która powierzy prowadzenie ksiąg rachunkowych do biura rachunkowego musi zawrzeć z nim umowę dotyczącą współpracy lub porozumienie na piśmie?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 25 sierpnia 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Czy jeżeli fundacja prowadząca działalność pożytku publicznego i non profit powierzy prowadzenie ksiąg rachunkowych do biura rachunkowego, które podejmie się tego zadania nieodpłatnie, w ramach pomocy społecznej, to musi z tego tytułu zawrzeć umowę lub porozumienie na piśmie?
Jednocześnie, jeżeli księgi fundacji będą prowadzone w siedzibie fundacji, to czy istnieją jakieś obowiązki informacyjne do US?
A co w sytuacji, gdy prowadzenie ksiąg, na tych samych warunkach jak opisane powyżej, zostanie powierzone osobie fizycznej?
Czy księgowy prowadzący księgi społecznie powinien zawrzeć z fundacją porozumienie o wolontariacie?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX