Czy firmie świadczącej usługi turystyczne przysługuje zwrot podatku zapłaconego od nabywanych usług służących bezpośredniej korzyści turysty?
PYTANIE
Spółka jawna prowadząca działalność gospodarczą w zakresie usług turystyki opodatkowanych VAT marżą, na podstawie art. 119 ustawy o VAT organizuje wyjazdy narciarskie na terytorium Włoch, Austrii i Szwajcarii. Jednym z elementów świadczonej usługi jest zakwaterowanie i wyżywienie. Usługi hotelarskie i gastronomiczne są nabywane w hotelach i restauracjach znajdujących się w w/w krajach i są obciążone podatkiem od wartości dodanej. Czy w świetle art. 89 ust. 1h i następne spółce przysługuje prawo do ubiegania się o zwrot podatku zapłaconego od nabywanych usług służących bezpośredniej korzyści turysty? Czy ewentualny zwrot podatku będzie miał wpływ na ustalenie marży z uwzględnieniem zapisów art. 119 ust. 4 ustawy?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX