Czy firma zajmująca się świadczeniem usług serwisu może refakturować usługę ubezpieczenia i doliczyć przy tym własną marżę (czy może zastosować zwolnienie z VAT)?
PYTANIE
W ramach postępowania przetargowego (przetarg publiczny) nasza firma musi zaoferować dwie usługi dotyczące sprzętu komputerowego (obejmujące okres 27 miesięcy): 1. Opieka serwisowa 2. Ubezpieczenie (ochrona ubezpieczeniowa ma obejmować wszelkie szkody – utrata, uszkodzenie, zniszczenie itp.)
Te dwie pozycje muszą być odrębnie wycenione w ofercie i będą odrębnie fakturowane.
Ponieważ nasza firma zajmuje się serwisem sprzętu i oczywiście nie posiada żadnych uprawnień do sprzedaży (ani odsprzedaży) produktów ubezpieczeniowych nie wiemy jak wycenić (a przede wszystkim fakturować) pozycję 2 czyli ubezpieczenie.
1. Czy koncept może wykupić polisę ubezpieczeniową w towarzystwie ubezpieczeniowym i następnie odsprzedać ją do zamawiającego (województwo)?
2. Czy na taką operację może być narzucona marża konceptu czy tylko refakturowanie?
3. Czy stawką VAT przy takiej ewentualnej operacji (wszak zakup polisy jest zwolniony z VAT, a koncept chyba bez VAT nie może tego odsprzedać)?
A może jest inny pomysł na przeprowadzenie tej operacji – sprzedaż jakiejś usługi nie będącej "pośrednictwem ubezpieczeniowym"?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX