Czy firma wykonująca naprawy, wymianę zużytych elementów i serwis u klienta powinna uzyskać zezwolenie na zbieranie odpadów wytworzonych w innym miejscu niż miejsce wytworzenia?
PYTANIE
Firma wykonuje u klienta usługi w zakresie np. napraw, wymiany zużytych elementów, serwisu, wytwarzając odpady, które następnie przywozi do siedziby firmy, na terenie której wytworzone u klienta odpady czasowo magazynuje. Może to być np. serwis komputerów (wymiana baterii, kart pamięci itp.), serwis drukarek (wymiana tonerów), serwis sprzedawanych filtrów powietrza przez ich producenta (w tym wymiana wkładu), serwis kanalizacji (w tym naprawy, wymiana uszkodzonych elementów sieci).
Czy taki rodzaj działalności będzie traktowany jako zbieranie odpadów wytworzonych w innym miejscu niż miejsce wytworzenia i wymagać będzie zezwolenia?
Czy też jest to traktowane tylko jako wytwarzanie odpadów poza instalacjami i magazynowanie ich przez wytwórcę u siebie w ramach wytwarzania, więc nie wymaga uzyskania zezwolenia (art. 45 ust. 1 pkt 10 ustawy z 14.12.2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2019 r. poz. 701) – dalej u.o.)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX