Czy firma produkująca sprzęt elektroniczny w Polsce powinna wyznaczyć przedstawiciela na terenie kraju, do którego eksportuje sprzęt, jeżeli odbiorcą większości towaru jest "firma matka"?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sosnowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 26 stycznia 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma produkuje sprzęt na terytorium Polski. Część wyprodukowanego sprzętu jest wprowadzana na rynek krajowy, a część wysyłana za granicę. Zagranicznym odbiorcą w 90% przypadków jest "firma matka" z Danii, która drogą mailową przekazuje zlecenia polskiej firmie na wykonanie określonego rodzaju sprzętu (sprzęt produkowany pod marką firmy duńskiej). Pozostałe 10% przypadków to wysyłka za granicę do innych firm, która również odbywa się na podstawie zadysponowanego zlecenia. Producent nie prowadzi sprzedaży internetowej sprzętu.

Czy w związku z tym obowiązuje go art. 10 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym - dalej u.z.s.e.e., który mówi o obowiązku wyznaczenia przedstawiciela odpowiedzialnego za wykonywanie na terytorium państwa, do którego trafia sprzęt, obowiązków określonych w przepisach obowiązujących w danym państwie i podpisaniu z nim umowy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX