Czy firma produkująca sprzęt elektroniczny w Polsce powinna wyznaczyć przedstawiciela na terenie kraju, do którego eksportuje sprzęt, jeżeli odbiorcą większości towaru jest "firma matka"?
PYTANIE
Firma produkuje sprzęt na terytorium Polski. Część wyprodukowanego sprzętu jest wprowadzana na rynek krajowy, a część wysyłana za granicę. Zagranicznym odbiorcą w 90% przypadków jest "firma matka" z Danii, która drogą mailową przekazuje zlecenia polskiej firmie na wykonanie określonego rodzaju sprzętu (sprzęt produkowany pod marką firmy duńskiej). Pozostałe 10% przypadków to wysyłka za granicę do innych firm, która również odbywa się na podstawie zadysponowanego zlecenia. Producent nie prowadzi sprzedaży internetowej sprzętu.
Czy w związku z tym obowiązuje go art. 10 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym - dalej u.z.s.e.e., który mówi o obowiązku wyznaczenia przedstawiciela odpowiedzialnego za wykonywanie na terytorium państwa, do którego trafia sprzęt, obowiązków określonych w przepisach obowiązujących w danym państwie i podpisaniu z nim umowy?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX